top of page

FAQ

  • Welke pot past voor mijn plant?
    Bij elke plant kan je bij 'Extra informatie' opzoeken hoe groot de potdiameter is van je plant. Alle bijhorende potten die naast de product pagina van je geliefde plant staan zullen passen bij je plant. Als er meerdere opties beschikbaar zijn, moet je kiezen voor de potmaat die minstens 1 cm groter is dan de potdiameter van je plant.
  • Hoe verzorg ik mijn terrarium?
    Een terrarium verzorgen is zeer gemakkelijk! Je mag de pot dichtlaten en in de pot zal zich een ecosysteem vormen waar je nauwelijks iets aan moet doen. In het begin kan het zijn dat je terrarium moet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Houdt het daardoor enkele dagen extra in de gaten. Indien je ziet dat er zich teveel waterdamp opstapelt mag je het terrarium voor enkele uren open houden. Zorg ervoor dat nadien de kurk terug goed stevig op de pot zit. Zie je dat de planten te droog staan? Dan mag je voorzichtig een klein beetje regenwater of gedemineraliseerd water toevoegen en de pot terug sluiten. Het enige verdere onderhoud is dat je na enkele maanden of jaren de planten zal moeten snoeien als je je terrarium niet wilt laten overgroeien. Dit kan eenvoudig met een schaar en doe je volledig volgens je eigen smaak.
  • Hoe dien ik bladglans toe?
    Bladglans is een leuke accessoire die ervoor zorgt dat al het kalk van je bladeren verwijderd wordt én dat je bladeren extra blinken! Je hoeft maar een kleine hoeveelheid op de bladeren te spuiten en dat vanop een afstand van 35 cm van de bladeren.
  • Hoe dien ik plantenvoeding toe?
    Onze plantenvoeding is afkomstig van het merk Pokon, een merk dat alom bekend staat als een kwaliteitsvolle voeding. De aanbevolen hoeveelheid plantenvoeding volgens Pokon is 1 dop per liter water. Wij als Moonsterra geven liever iets minder om te vermijden dat de plant teveel voeding krijgt. Daarom adviseren wij een halve dop te gebruiken per liter water. Geef vervolgens dit water aan je planten.
  • Hoe vaak moet ik mijn planten water geven?
    Dat hangt helemaal af van de plant die je hebt aangekocht en de omgeving waarin deze zich bevindt. Veel van onze planten verlangen een licht vochtige bodem. Hierbij is het van uiterst belang dat je je plant niet té veel water geeft. Het meest voorkomende probleem bij stervende planten is wortelrot en dit wordt veroorzaakt door een te natte grond. Wil je meer specifiek advies over je plant, dan mag je altijd contact opnemen via het contactformulier.
  • Mijn vraag staat hier niet tussen
    Heb jij nog een andere vraag die niet in onze FAQ wordt vermeld? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    De verzendkosten zijn gratis bij een bestelling boven €75 in België. Indien hier niet aan wordt voldaan worden de verzendkosten als volgt berekent: België: Verzending via BPost (in België) Onder 10 kg: €8,50 Boven 10 kg: €12,00 Verzending via DPD (in België) Onder 10 kg: €8,50 Boven 10 kg: €12,00 De verzendkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €100 in Nederland. Nederland: Verzending via DPD (in Nederland) Alle zendingen: €12,50
  • Met welke pakketdienst worden de pakketjes verstuurd?
    Pakjes in België worden verstuurd met bpost of DPD en worden geleverd na 1 à 3 werkdagen. Pakjes naar Nederland worden verstuurd met DPD en worden geleverd na 1 à 3 werkdagen.
  • In welke gemeentes kan ik kiezen voor persoonlijke levering door Moonsterra?
    Als je in de buurt van Leuven woont, zorgen wij ervoor dat je bestelling persoonlijk wordt geleverd. Dit gebeurd na afspraak. Deze leveringsoptie is beschikbaar in postcodes 3000, 3001, 3010, 3012, 3018, 3050, 3051, 3052, 3053, 3020, 3060, 3061, 3210, 3211, 3212, 3220, 3221, 3110, 3111, 3360, 3370, 3320, 3321, 3300, 1320 Bevekom (respectievelijk Leuven, Heverlee, Kessel-Lo, Wilsele, Wijgmaal, Oud-Heverlee, Sint-Joris-Weert, Blanden, Haasrode, Vaalbeek, Herent, Bertem, Leefdaal, Lubbeek, Linden, Binkom, Pellenberg, Holsbeek, Kortrijk-Dutsel, Sint-Pieters-Rode, Nieuwrode, Rotselaar, Wezemaal, Bierbeek, Korbeek-Lo, Lovenjoel, Opvelp, Boutersem, Hoegaarden, Outgaarden, Tienen, Bevekom)
  • Mag ik een plant of bestelling komen ophalen?
    Ja, dat is mogelijk! U kan, na ons te contacteren, een afspraak maken om naar onze vestiging te Leuven u bestelling te komen ophalen. Het is daarbij ook mogelijk om cash te betalen. Ons adres is Neervelpsestraat 25A, 3360 Bierbeek. Let op: wij zijn geen fysieke winkel en u kan de bestelling komen ophalen in een persoonlijke woning. Er zal dus niet altijd iemand aanwezig zijn, waardoor een afspraak maken noodzakelijk is.
  • Wat betekent persoonlijke levering?
    Als je in de buurt van Leuven woont, zorgen wij ervoor dat je bestelling persoonlijk wordt geleverd. Dit gebeurd na afspraak. Ook hier geldt dat deze optie gratis is bij een bestelling boven €75. Anders vragen we een meerwaarde van €6,00. Deze leveringsoptie is beschikbaar in postcodes 3000, 3001, 3010, 3012, 3018, 3050, 3051, 3052, 3053, 3020, 3060, 3061, 3210, 3211, 3212, 3220, 3221, 3110, 3111, 3360, 3370, 3320, 3321, 3300, 1320 Bevekom (respectievelijk Leuven, Heverlee, Kessel-Lo, Wilsele, Wijgmaal, Oud-Heverlee, Sint-Joris-Weert, Blanden, Haasrode, Vaalbeek, Herent, Bertem, Leefdaal, Lubbeek, Linden, Binkom, Pellenberg, Holsbeek, Kortrijk-Dutsel, Sint-Pieters-Rode, Nieuwrode, Rotselaar, Wezemaal, Bierbeek, Korbeek-Lo, Lovenjoel, Opvelp, Boutersem, Hoegaarden, Outgaarden, Tienen, Bevekom)
  • Mijn vraag staat hier niet tussen
    Heb jij nog een andere vraag die niet in onze FAQ wordt vermeld? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
  • Heb ik garantie op mijn aankoop?
    Ja! Naast het feit dat wij u altijd bijstaan met zo gericht mogelijke instructies hoe je je plant het beste onderhoudt kan het zijn dat je plant het direct na aankoop nog steeds niet zo goed doet. Als je ons een uitgebreide omschrijving stuurt hoe je je plant hebt onderhouden met foto's van waar de plant heel de tijd heeft gestaan en hoe de plant er uit ziet, dan hebt u bij ons een garantie van 14 dagen na aankoop. Dit geldt enkel bij de zeer uitzonderlijke gevallen waar de plant in zeer slechte staat al toekwam. Voor meer informatie hierover gelieve ons te mailen naar moonsterra@telenet.be met de uitleg van het probleem, wat foto's om dit duidelijker te maken en je ordernummer.
  • Kan ik kamerplanten retourneren?
    Omdat kamerplanten officieël vallen onder 'Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn' kunnen deze niet worden geretourneerd. Dit geldt over alle aangekochte planten, tenzij er sprake is van schade door transport. Gelieve hier zo snel mogelijk contact met ons op te nemen zodat er een oplossing op maat voor u kan gevonden worden!
  • Kan ik accessoires retourneren?
    Ja, dat is mogelijk. Indien u iets wenst te retourneren kan u contact opnemen met ons via het contactformulier. De retourkosten zijn volledig te betalen door de consument, tenzij bij defect. De accessoires bevatten vaak breekbare onderdelen en het is dan ook uiterst noodzakelijk om deze producten opnieuw goed te verpakken, het liefst in de doos en met de verpakking die werd meegeleverd.
  • Mijn vraag staat hier niet tussen
    Heb jij nog een andere vraag die niet in onze FAQ wordt vermeld? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
  • Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
    Betalen bij Moonsterra kan via debet- en kredietkaarten: Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, iDeal, ...
  • Kan ik bij levering van terrariums cash betalen?
    Ja, dat is mogelijk. Bij het afrekenen kan u deze optie aanvinken.
  • Kan ik bij een persoonlijke levering door Moonsterra cash betalen?
    Ja, dat is mogelijk! Nadat u een afspraak met ons hebt gemaakt komen wij de plant(en) leveren en kan u op dat moment cash betalen.
  • Kan ik bij afhalen cash betalen?
    Ja, dat is mogelijk. Indien u dit wenst kan u dit aanduiden bij het afrekenen.
  • Mijn vraag staat hier niet tussen
    Heb jij nog een andere vraag die niet in onze FAQ wordt vermeld? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
  • Mijn plant is in zeer slechte staat toegekomen!
    Heel jammer om te horen! Indien je plant door de post slecht behandeld is en dus in slechte toestand bij jou aankomt, gelieve ons dan zo snel mogelijk te contacteren via moonsterra@telenet.be Wij gaan dan onmiddelijk aan de slag om u zo goed mogelijk verder te helpen!
  • Mijn pakketje is nog steeds niet aangekomen
    Dat is erg jammer! Als je pakketje na 1 week nog steeds niet is toegekomen kan u met ons contact opnemen. Er is dan waarschijnlijk iets verkeerd zijn gelopen bij de pakjesdienst. Wij zullen na uw bericht zo snel mogelijk in actie komen en de pakjesdienst contacteren. Zelf contact opnemen met de pakjesdienst kan, maar treft helaas vaak tot geen succes.
  • Heb je een andere klacht?
    Heb jij nog een andere klacht of vraag die niet in onze FAQ wordt vermeld? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
bottom of page